درخواست و پیگیری اجرا
پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما و معرفی 3 روش اجرا



برای جلوگیری از ریزش سنگ نما چه راه کاری وجود دارد؟


در پاسخ به سوال باید بگوئیم که اولین و بهترین راهکار جلوگیری از ریزش سنگ نما در همان زمان اجرای نما است که توسط انواع اسکوپ های استاندارد سنگ مهار شود و دچار ریزش نشود.

اما هدف اصلی این مقاله برای ساختمان هایی است که یا سنگ نمای ساختمان آنها اسکوپ ندارد و یا به درستی کار کار نشده که موجب ریزش سنگ نمای ساختمان شده است.در ادامه مقاله برای شما توضیح

میدهیم که چگونه از ادامه ریزش سنگ جلوگیری کنیم تا موجب حادثه مالی و جانی نشود. با ما همراه باشد.

پیچ و رولپلاک نما و روش اجرا

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان به منظور پیشگیری از ریزش سنگ نما و جلوگیری از بروز حوادث جانی و مالی انجام می گردد. با وجود اینکه ظاهر این کار بسیار ساده به نظر می رسد اما نحوه اجرا و متریال مورد استفاده بسیار مهم می باشد .به طوری که اگر این کار به درستی انجام نگردد نه تنها سنگ نما را مقاوم نکرده اید ، بلکه به سنگهای نما آسیب نیز وارد شده است.

3 روش اجرای پیچ و رولپلاک نما

1- راپل

2-کلایمر

3-داربست 

مقاله ای که در ادامه مطالعه می نمائید با آمیختن علم و تجربه تهیه شده است تا شما با این کار آشنایی بیشتری پیدا کنید و با انتخاب پیمانکار اصلح اقدام به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نمائید.

زمان مطالعه : 15 دقیقه



مقاوم سازی سنگ نمای شهرک مسکونی  500واحدی توسط شرکت ایران لوتوس


چه زمانهایی بیشتر سنگ از نما جدا می شود و باید مراقب بود؟


در طی سالهای کاری ما و تجربه نشان داده شده که در طی بارندگی های پائیزی و زمستانی و همچنین طوفان های شدید و زلزله بیشترین ریزش سنگ نما را شاهد بودیم. همچنین در تغیر فصل از سرما به گرما شاهد ریزش سنگهای نما ساختمان بوده ایم. علت آن ضریب انبساط مصالح می باشد.اما حادثه با همان یک بار ممکن است جبران ناپذیر باشد و باعث مرگ یک انسان شود. 

امروزه با توجه به نوع طراحی نماها و بزرگتر شدن ابعاد سنگ ها در نماهای ساختمانی پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما امری ضروری به حساب می آید.

در تصویر زیر ریزش سنگ نما به علت عدم اسکوپ سنگ و ضریب انبساط هوا اتفاق افتاده است را مشاهده می نمائید.

ریزش-سنگ-نما

ریزش سنگ نما

پیچ کردن نما

عدم اسکوپ نما

همچنین در ساختمانهای قدیمی که سنگهای کوچک و یا بزرگ در نمای ساختمان کار شده است ،به دلیل فرسایش تدریجی سنگ و ملات پشت سنگ ، باید اقدام به پیچ رولپلاک کردن نما کرد. باید به این نکته دقت داشته باشید که عمر ملات پشت سنگ که با روش سنتی کار شده است 15 تا 20 است.

عوامل انسانی نیز میتواند در ریزش سنگ نما موثر باشد.به عنوان مثال در مواردی دیده شده است که برای دراوردن جای دریچه پکیج و یا دریچه هوا برای واحد اقدام به سوراخ کردن دیوار از سمت داخل به بیرون میکنند که این امر موجب لرزش سنگ نما و بعضا افتادن آن از نمای ساختمان می شود.بهتر است برای باز کردن دریچه در نما از سمت بیرون یا خود نما انجام شود تا از پشت سنگ فشار وارد نشود.و اگر دریچه ای که قصد دارید ایجاد کنید به شکل دایره است حتما از ابزار گرد بر استفاده شود.


شرکت ایران لوتوس با سالها تجربه و کسب دانش علمی و تجربی در این زمینه آماده مشاوره دادن در خصوص نحوه پیچ و رولپلاک کردن  سنگ نما  به شما عزیزان می باشد.


قدم اول قبل از اجرای پیچ و رولپلاک نما

قبل از اجرای پیچ و ورلپلاک نما با ید اطلاعاتی را در خصوص محل قرار گیری ساختمان که  در کنار معبر اصلی یا فرعی داشته باشیم و در صورت لزوم از محل توسط کارشناسان بازدید شود تا تدابیر ایمی در حین اجرای عملیات دیده شود.همچنین در حین بازدید، جنس سنگ نمای ساختمان مورد بررسی قرار میگیرد تا نحوه اجرا و مصالح مورد استفاده مشخص شود.

انواع جنس سنگ از نظر اجرای پیچ و رولپلاک نما

به طور کلی برای نمای ساختمان از 4 نوع سنگ استفاده می شود.1-سنگ تراورتن که متداول ترین آنها است.2-سنگ گرانیت که در قدیم بیشتر استفاده می شده است.3-سنگ مرمریت که بیشتر ساختمانهاییی که بیش از 15 سال عمر دارند استفاده می شده است، 4-سرامیک که بیشتر در پاسیو و یا نماهای پشت ساختمان استفاده میکنند که اصلا متریال مناسبی نیست برای نمای ساختمان.

سنگ تراورتن برای پیچ و رولپلاک نما کاملا مناسب و سازگار است.سنگ مرمریت در درجه های خوب و بد است که رگه های اهکی در آن زیاد است و اگر جنس مناسبی نداشته باشد واکنش خوبی ندارد و کار باید با دقت بالا انجام شود.سنگ گرانیت بسیار مقاوم است و برای پیچ و رولپلاک نما هیچ مشکلی ندارد.و نماهایی که سزامیک کار کرده اند امکان پیچ و رولپلاک دارند اما روش کار کمی متفاوت است که در پایین مقاله به طور کامل توضیح داده ایم.


پیمانکار پیچ و رولپلاک نما

 پیمانکار به شخص حقیقی و یا حقوقی گفته می شود که اجرای قسمتی و یا کل یک پروژه را به عهده می گیرد که در آن زمینه تخصص لازم را دارد. ممکن است شما برای انجام پیچ و رولپلاک نما اطلاعات محدودی داشته باشید یا به طور کامل اطلاعاتی نداشته باشید  تا بتوانید کار پیمانکار را کنترل نمائید که آیا با حسن نیت کار را انجام می دهد یا خیر.اما با تحقیق و مطالعه میتوانید حداقل اطلاعاتی راجب این موضوع کسب نمائید تا در انتخاب پیمانکار و نحوه اجرای کار دچار تردید نشوید .


در ویدیو زیر یکی از پروژه های موفق شرکت را در خصوص پیچ و رولپلاک نما مشاهده میکنید.در این پروژه کلیه سنگهای 10 سانتی و سینه کفتری دور بلوکها که در حال ریزش بودن مقاوم سازی شدند.

پروژه پیچ و رولپلاک سنگ نما شهرک شهید صیاد شیرازی

 

اندازه مناسب پیچ برای تثبیت سنگ چیست؟


به منظور مقاوم سازی سنگ نما از پیچ هایی با سایز های مختلفی استفاده می شود و طول و ضخامت پیچ بستگی به ضخامت سنگ و ملات پشت آن دارد به عنوان مثال برای سنگهایی که ضخامت 1.5سانتی متر دارند پیچ 6سانتی مناسب است و برای سنگ هایی که ضخامت 2.5 تا 3 سانت ضخامت دارند پیچ 8سانتی مناسب است. متناسب با افزایش سایز پیچ،سایز مته جهت سوراخ کاری هم بالا میرود. به طور کلی طول پیچ باید برابر با ضخامت سنگ + ملات پشت سنگ باشد.و اندازه رولپلاک باید به ضخامت ملات سنگ باشد.دو مورد از ویژگیهای مهمی که پیچ باید داشته باشد ، مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت کششی پیچ است.


مته-پیچ-و-رولپلاک-نما

مته چهارشیار برای پیچ و رولپلاک سنگ نما


به عنوان نمونه برای پیچ 6 سانتی با ضخامت 5 میلیمتر مته 7 مناسب است باید توجه کرد که در صورتی که ابعاد سنگ کوچک است از مته با سایز کمتر استفاده شود تا موجب ترک خوردن و شکسته شدن سنگ در حین سوراخکاری نشود.

همچنین درپوش هایی که بر روی دیواره پشت بام نصب شده اند نیز باید پیچ و رولپلاک شود تا در هنگام طوفان کنده نشود.


 

مشخصات پیچ مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک سنگ


تنوع پیچ های تولیدی در بازار بسیار زیاد است اما پیچ هایی که برای نما استفاده میشود باید مشخصات خاصی داشته باشد که در زیر آورده ایم:
  • درصورتی که در فضای بیرون استفاده می شود دارای روکش گالوانیزه گرم باشد.
  • سخت کاری شده باشد و در مقابل چکش خوری استقامت داشته باشد.
  • چهارسو باشد تا در هنگام بستن از سرپیچ بند فرار نکند و به خوبی سفت شود.
  • گل پیچ یا سر پیچ به اندازه ای باشد که در خزینه سنگ قرار بگیرید(بیرون سنگ به صورت برجسته نماند)
  • تمام رزوه باشد تا در هنگام بستن در ضخامت های مختلف سنگ ، تا انتها بسته شود.
  • دارای مقاومت کششی  مناسب باشد تا وزن سنگ را تحمل کند.




پیچ-مخصوص-نما
پیچ مخصوص فضای بیرونی


 

میزان تحمل بار پیچ چقدر است؟


وقتی سنگها پیچ و رولپلاک می شوند مثل این است که به نوعی سنگها را اسکوپ کرده ایم و در واقع جلوگیری از حرکت سنگ به سمت جلو است و وزن سنگها معمولا بر روی یکدیگر است و در نهایت به زمین منتقل می شود.

اما در عین حال مقاومت این نوع از پیچ که به منظور مقاوم سازی استفاده می شود در آزمایشگاه های معتبر تست کششی شده است و در صورت جدا شدن سنگ میتواند وزن سنگ را به خوبی تحمل نماید و مانع از  سقوط  سنگ شود.


پیچ و رولپلاک سنگ نما باید توسط افراد با تجربه انجام شود که توانایی های لازم در هنگام جداشدن سنگ و کنترل آن را داشته باشد همچنین در مورد جنس سنگ و نوع سوراخ کاری انواع سنگ اطلاعاتی داشته باشد.همچنین به کارگیری ابزار مناسب برای این کار بسیار مهم است.همچنین هیچ سنگی را تا موقعی که مطمئن نشده که محکم شده است رها نکند.



 

فاصله پیچ ها از هم چقدر است؟


بر خلاف تصور عده ای که هر چه تعداد پیچ در یک سنگ بیشتر باشد ، سنگ محکم تر می شود ، باید بگوئیم که اگر سوراخ کاری سنگ توسط دریل زیاد شود باعث ضعیف شدن سنگ میشود.تعداد سوراخ کاری و فاصله بین هر سوراخ باید استاندارد باشد .

به عنوان مثال در سنگهای با عرض 40سانتی متر و طول بیش از یک متر فاصله هر پیچ از هم حدود 50سانتی متر است و برای سنگهایی با عرض کمتر این فاصله میتواند بیشتر باشد.

سوراخ کاری باید با دریل مناسب انجام شود همچنین دارای دیمر باشد تا سرعت چرخش و ضربه را بتوان کنترل کرد تا موجب صدمه زدن به سنگ نشود و کیفیت کار بالا رود.البته کیفیت سنگ مورد استفاده در نمای ساختمان هم در کیفیت کار مهم است.

سنگهای آهکی و مرمریت از کیفیت پائینی برخوردار است و برای تثبیت آن نیاز به حوصله و دقت بیشتری برای اجرا دارد.سنگهای تراورتن که امروزه بیشترین نماهای ساختمانی را شامل می شوند معمولا برای پیچ و رولپلاک کردن مناسب هستند چرا که این سنگها بافت نرمی دارند و تنش کمتری در حین سوراخ کاری به آن وارد می شود.

پیچ-و-رولپلاک-سنگ-نما
فاصله پیچ ها از هم


 


آیا پیچ ها بعد از پیچ و رولپلاک سنگ نما دیده می شوند؟


در بیشتر سنگهای نما که از نوع تراورتن و یا مرمریت هستند امکان خزینه کردن وجود دارد تا با اجرای بتونه روی پیچ به صورت برجسته دیده نشود و هم سطح سنگ شود. اما در برخی از موارد به علت واکنش نامناسب سنگ امکان خزینه صلاح نیست که این مورد توسط کارشناس شرکت تشخیص داده می شود.به عنوان مثال برای پیچ و رولپلاک کردن سنگ گرانیت بهتر است پیچ هم سطح سنگ بسته شود.

 بتونه ای که روی پیچ ها اجرا می شود همرنگ سنگ درست میشود و باید مقاوم و آب گریز باشد تا طی بارندگی از بین نرود. با اجرای بتونه بر روی پیچ ها از فاصله 5 متری تشخیص جای بتونه بسیار دشوار است و زیبایی نما حفظ می شود.


 

آیا بعد از پیچ و رولپلاک سنگ نما،نما کثیف می شود؟


با توجه به اینکه عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما به علت سوراخ کاری و خارج شدن گرد و غبار از پشت سنگ، کمی نما خاکی می شود خصوصا کناره های پنجره ها و ابزارهای سنگی کار شده بر روی نما بهتر است بعد 

 .رولپلاک نما اقدام به  نمائید

اگر در حین اجرای پیچ و رواپاتک نما تصمیم به اضافه کردن موضوع جدید کاری مانند شستشوی نما و یا آب بندی نمای ساختمان گرفتید ، قیمت کار جدید به طور حتم پائین تر اعلام میگردد چرا که هزینه های رفت و آمد و جابه جایی خذف میگردد.

تفاوت استفاده از پیچ 2سو با 4سو در پیچ و رولپلاک نما


در پیچ و رولپلاک سنگ نما به هیچ عنوان توصیه نمی شود تا از پیچ 2سو برای مقاوم سازی استفاده شود چرا که این پیچ ها در هنگام بستن توسط پیچ بند در اکثر موارد از سرمته جدا می شودو راپل کار را برای بستن کامل آن که چندین بار سعی میکند، خسته میکند و در  منجر میشود تا بسیاری از پیچ ها به طور کامل محکم بسته نشود.
بنابراین استفاده از پیچ 4سو با سرمته 3سو توصیه می شود.همچنین حتما باید از پیچ روکش گالوانیزه استفاده کرد تا در مقابل زنگ زدگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

تعهدات مجری پیچ و رولپلاک نما چیست ؟



شرکت ایران لوتوس مجری پیچ و رولپلاک نما به صورت تخصصی میباشد.ما با استفاده از پرسنل مجرب و حرفه ای و با استفاده از ابزارالات استاندارد سعی در ارائه یک کار با کیفیت به مشتریان عزیز داریم.

همچنین کار شما را تضامنت میکنیم از نظر اجرا تا هیچ نگرانی باقی نماند.


 


شرایطی که باید مجری پیچ و رولپلاک نما داشته باشد شامل موارد زیر است :
  • متعهد باشد و وجدان کاری داشته باشد
  • کار را در طی مدت تعین شده تحویل کارفرما دهد.
  • کار را به غیر واگذار ننماید و توسط شرکت انجام شود.
  • از پیچ های مرغوب استفاده کند 
  • از دریل های مناسب استفاده کند 
  • هزینه اجرای کار خارج از عرف نباشد.
  • مجری پیچ و رولپلاک نما باید کار را بدون عیب و نقص تحویل دهد.

 

مطلب مرتبط 


روش جایگزین برای پیچ و رولپلاک نما


در صورتی که با انجام پیچ و رولپلاک نما موافق نیستید روشهای جایگزین دیگری وجود دارد از جمله اجرای شاسی کشی نما که نمای ساختمان توسط پروفیلها و نبشی هایی که در سرتا سرنمای ساختمان جوش کاری می شود و یا با رول بلت به نما تثبیت می شود.

با ید دقت کرد که شاسی کشی نما حتما توسط مهندس معمار و محاسب طراحی شود تا با طرح مناسب هم سنگها مهار شود و هم ظاهر نما زشت نشود.البته لازم به توضیح است که هزینه های شاسی کشی نما با توجه به قیمت آهن آلات و آهنگر بسیار بالا تر از پیچ و رولپلاک نما تمام می شود.

روش دیگر این است که کلا اقدام به نماسازی کنید و نمای جدیدی را بر روی نمای موجود ایجاد کنید.نماهایی مانند چوب ترمو و یا  اجرای نمای سیمانی و رومی و یا نمای کامپوزیت.برای اجرای نما بهتر است سنگ های نمای ساختمان جدا شود و سپس سطح زیر کار را آماده کرد برای نمای جدید.

این کار باعث می شود تا وزن ساختمان سنگین نشود و در  جلوگیری از ضربه زدن به نمای جدید با جدا شدن سنگ از پشت آن می شود.شما می توانید برای اجرای انواع نماهای ساختمانی از ما مشاوره دریافت نمائید.



تثبیت سنگ نما

دربرخی از موارد کم  پیش می آید که کارفرما اذعان دارد که اکثر سنگهای نما دارای اسکوپ می باشند و مطمئن است که از قسمتهای دیگر سنگی ریزش نمی کند به جز موارد محدودی مثل ستونها و قاب پنجره ها که به ندرت دارای اسکوپ می باشند چون این سنگها معمولا باریک بریده می شوند و قابلیت اسکوپ کردن را ندارند.

 در این موارد نیز امکان تثبیت سنگ نما به صورت موردی نیز وجود دارد که قیمت آن با بررسی پیمانکار و مقدار کاری که بر روی آن باید انجام دهد اعلام می شود.

 ولی پیشنهاد ما این است که با وجود اسکوپ داشتن سنگها بازهم کل نما را پیچ و رولپلاک کنید. طی سالها تجربه ما نشان داده که سیمهای پشت سنگ ها بعد از مدت 5 تا 7سال کاملا زنگ می زنند و از بین میرود و در آن موقع ناگهان شاهد سقوط سنگ خواهید بود.

همچنین از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.در تصویر زیر اسکوپ سنگ گرانیت را می بینید که پس از مدت 7سال کاملا پوسیده است.


اسکوپ سیمی سنگ

اسکوپ پوسیده سنگ گرانیت پس از 7 سال


 

آیاامکان نصب سنگهای ریخته شده وجود دارد؟


در مواردی که سنگ از نما جدا شده است امکان نصب سنگهای ریخته و تثبیت سنگ نما وجود دارد بدین صورت که ابتدا سنگ را طبق رنگ و اندازه قسمت جدا شده تهیه کرده و پشت آن را آغشته به چسب سنگ و یا چسبهای مشابه میکنیم سپس در جای خود قرار میدهیم و روی آن را به تعداد مناسب پیچ و رولپلاک می
کنیم.
در نماهای رومی که سنگهای باریک و کوچک زیاد کار شده حساسیت کار بسیار بالا است و راپل کار باید بسیار مسلط و با تجربه باشد. سنگهای باریک باید با دریل دور بالا و ضربه ای کم سوراخ شوند و یا ابتدا با مته کوچک سوراخ شوند و بعد با مته نمره بالاتر جای سوراخ را بزرگتر کرد .
برای قرار دادن رولپلاک  بهتر است در این نوع نماها بعد از هر سوراخی که ایجاد کردن پیچ آن را ببندند تا اطمینان داشته باشند که سنگ در جای خود محکم شده و احتمال جدا شدن ندارد. 

همچنین در معمولا از مته نمره 7برای این کار استفاده میشود. همچنین بهتر است دریل دارای دیمر باشد تا سرعت وگردش آن را کنترل کرد.

 

ترمیم بند کشی سنگهای نما چگونه است؟


درمواردی که بند کشی سنگها به مرور زمان از بین رفته امکان بند کشی وجود دارد. عدم تعمیر بند کشی سنگها موجب می شود تا رطوبت به پشت سنگ هدایت شود و با سست کردن ملات پشت سنگ موجب جدا شدن سنگ از نما می شود.
بنا بر این بعد از پیچ رولپلاک نما در صورتی که بند کشی قسمتهایی از سنگها از بین رفته باشد، راپل کاران نسبت به ترمیم آن اقدام میکند. در مواردی هم ممکن است سنگهای نما در اثر نشست ساختمان دچار ترک شده باشند که پس از تثبیت آنها توسط چسب و یا پیچ و رولپلاک اقدام به پر کردن ترک ها با بتونه همرنگ سنگ می کنند.



علت ترک خوردن سنگ
ترک خوردن سنگ ناشی از نشست ساختمان

 


زمان مناسب برای اجرای پیچ و رولپلاک نما کی است؟


 پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما را در تمام فصل ها می توان اجرا کرد به غیر از روزهای بارانی  و در شبهایی که هوا زیر صفر درجه می رسد . چرااکه راپل کاران همراه خود ابزار الات برقی دارند و ممکن است دچار اتصال و برق گرفتگی شود و در یخ زدگی امکان یخ زدن رطوبت داخل سنگ زیاد است و با دریل کاری به سنگ تنش وارد می شود .

اما در بخشهای دیگر توضیح داده ایم که بیشترین ریزش سنگها در زمانهایی است که باد و طوفان شدید است و یا بارندگی و سردو گرم شدن هوا است. بهتر است قبل از اینکه هوا دچار گرمای شدید شود و یا سرمای زیاد،و یا فصل هایی که باد زیاد می وزد، اقدام به پیچ و رولپلاک نما نمائیم.



 

آیا ابزار و سایل راپل کاران ایمن است؟


اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما توسط شرکت ایران لوتوس با روش راپل و یا دسترسی با طناب می باشد و نیازی به نصب داربست نیست.
 در این روش خطر اجرا کمتراز داربست می باشد چرا که راپل کاران با دو طناب فرود می آیند که یکی طناب اصلی و دیگری طناب حمایت است. هرکدام از طناب ها بیش از هزاروپانصد کیلوگرم بار را تحمل می کنند.

سرعت و دقت در این روش بیشتر است همچنین فضای اطراف ساختمان مانند داربست اشغال نمی شود.این روش کاری سالهاست در تمام دنیا اجرا می شود و امینی ابزار راپل کاران بر اساس استانداردهای ایراتا می باشد.



طناب کار در ارتفاع
یک نمونه از طناب


در ویدیوی زیر پیچ و رولپلاک سنگ نما را توسط پرسنل شرکت ساختمانی ایران لوتوس مشاهده می نمائید.




پیچ و رولپلاک سنگ نما

 

دریلهای مناسب سوراخ کاری سنگ از چه نوع هستند؟


دریلهایی که برای سوراخ کاری سنگ استفاده می شوند مناسب این کار است. این دریل ها دارای دور بالا و میزان چکشی پائینی است تا همزمان به صورت سریع و راحت عملیات سوراخ کاری سنگ را انجام دهد.همچنین برای سنگهای ضعیف این دریل ها دارای دیمر هستند تا سرعت را تنظیم کنند.معمولا وزن این دریلها 2.700 تا 3کیلوگرم است.
بهترین برندهایی که برای پیچ و رولپلاک سنگ نما می شود استفاده کرد دریل بوش-دریل aeg-دریل دیوالت-میباشد.البته دریل های مشابه مثل توسان و ماکیتا نیز مورد استفاده قرار میگیرد.


 


انواع رولپلاک هایی که برای مقاوم سازی استفاده می شوند


برای پیچ کردن سنگ نمای ساختمان از رولپلاک های مختلفی استفاده می شود که با توجه به شرایط سنگ و پشت کار نوع آن مشخص می شود. در اینجا سعی میکنیم به عمده ترین آنها اشاره کنیم.
  • رولپلاک توگار 

این نوع رولپلاک بیشترین مصرف را برای پیچ کردن نما استفاده می شود.با توجه به اینکه در ایران بیشتر ساختمانها با نمای تر اجرا می شود (با ملات)بنابر این با قرارگرفتن رولپلاک توکار در ملات پشت سنگ و باز شدن آن، به خوبی می تواند سنگ را به ملات پشت آن اسکوپ کند.سایز این رولپلاک ها متنوع است و انتخاب سایز آن بستگی به اندازه پیچ مورد استفاده دارد.

رولپلاک توکار

رولپلاک توکار

  • رولپلاک روکار 

این رولپلاک بیشتر جهت مصارف نصب قطعات بر روی سطوح  مورد استفاده قرار میگیرد .به علت لبه ای که بر روی رولپلاک است باعث می شود که تمام رولپلاک به داخل سطح نرود و سر رولپلاک با گیر کردن بر روی لبه سطح، کمک می کند تا با بستن پیچ بدون آنکه در داخل سطح بچرخد،باز شود و قطعه را نگه دارد.

رولپلاک لبه دار یا رولپلاک توکار در پیچ و رولپلاک نما مصرف بسیار کمی دارد.

رولپلاک روکار-لبه دار

رولپلاک روکار-لبه دار

  • رولپلاک پروانه ای

 این نوع از رولپلاک کمک بسیاری برای نصب قطعاتی دارد که سطح پشت کار خالی است و از رابیتس و یا سفال استفاده شده است.بعد از قرار گرفتن در داخل سطح به صورت شاخه ای باز می شود و لبه های رولپلاک به قسمتهای مختلف گیر میکند. رولپلاک پروانه ای در پاره ای از موارد در تثبیت سنگ نما مورد استفاده قرار می گیرد.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک پروانه ای

  • رولپلاک فیشر 

 این نوع رولپلاک ابتدا در کشور آلمان اختراع شد و با پلاستیک بسیار مرغوبی تولید شد.امروزه مشابه این رولپلاک در ایران هم تولید می شود.وظیفه این رولپلاک نصب قطعه بر روی سطح بدون هیچ ملاتی است.

این نوع رولپلاک با جمع شدن در پشت سطح به خود سطح گیر می کند و قطعه را به خوبی مهار می کند.رولپلاک فیشر در تثبیت سنگ نما گاهی استفاده می شود.


رولپلاک فیشر-fisher

رولپلاک فیشر

پیچ رولپلاک کردن سنگ  ساختمان را جدی بگیرید تا شاهد حوادث ناگوار نباشید
 

قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما 


قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما به چندین عامل بستگی دارد

1-ارتفاع ساختمان
2-عرض یا بهر ساختمان
3-ابعاد سنگ نما
4- پرکار بودن طرح نما یا در اصطلاح نمای رومی یا ساده.
5-نوع  پیچ و ابزاری که برای تثبیت سنگ استفاده می شود.

با تماس شما معمولا 4مورد اول را از شما سوال میکنیم و همچنین ممکن است کارشناسان شرکت از شما درخواست ارسال تصویری از نما  کنند و یا حتی از ساختمان بازدید به عمل آورند.
 همچنین علاوه بر موارد بالا قیمت پیچ و رولپلاک نما را نیز میتواند به صورت متر مربع و یا به ازای هر پیچ نیز ارائه داد تا کارفرما بتواند تصمیم درستی نسبت به قیمت اجرای پیچ و رولپلاک داشته باشد.

کیفیت را فدای کمیت نکنید ما با قیمت عادلانه کیفیت بالایی به شما ارائه می دهیم.

قیمت پیچ و رولپلاک نما در بین همکاران ما ممکن است متفاوت باشد تفاوت قیمت به چندین عامل بستگی دارد که در جدول زیر مشاهده می نمائید.

استفاده از پیچ گالوانیزه ایرانیکار توسط شرکت پشتیبانی شود
استفاده از پیچ گالوانیزه خارجیکار توسط شخص اجرا شود
استفاده از پیچ آهنی ساختمان داخل تهران باشد و یا حومه تهران باشد

تاثیر موارد فوق در قیمت پیچ و رولپلاک نما

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست یا بدون داربست؟


ممکن است برای شما این سوال پیش آید که محکم کردن سنگ نما با داربست بهتر است یا بدون داربست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که در نهایت پیچ رولپلاک نما در هر دوحالت انجام می شود اما داربست به علت جاگیر بودن و اشغال کردن فضای اطراف ساختمان در همه جا کاربرد ندارد و ممکن است مانع از رفت و آمد شود و یا مزاحمت برای همسایه ها و تردد افراد و وسایل نقلیه شود.

 همچنین انتقال چوب بست بر روی داربست کمی زمان بر و خطر ناک است.همجنین هزینه نسب داربست نیز به کار اضافه میشود. باید دقت کنید که کسانی که فقط با داربست عملیات تثبیت سنگ نمای ساختمان را انجام میدهند ، از افراد معمولی و بدون تخصص اقدام به این کار نکند چرا که باعث صدمه زدن به نمای ساختمان میشود.

کسانی که با روش راپل کار میکنند پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما جزئی از تخصص آنها میباشد و به تمام کارها و ابزارها تسلط دارند.همچنین پیچ و رولپلاک نما بدون داربست (روش راپل ) بسیار سریع تر و با کیفیت بهتری انجام می شود و هزینه اجرا نیز پائین تر است.
اما در مواقعی که نما دارای پیشانی بلند و یا اردواز بلند است باید از داربست استفاده شود که تشخیص اینکه نیاز به نصب داربست است یا خیر توسط کارشناسان بازدید تعین می شود.

پیچ و رولپلاک نما با داربست

پیچ و رولپلاک نما با داربست
 
در تصویر بالا به علت اینکه در قسمت پیشانی یا تاج ساختمان از اردواز استفاده شده و عرض پیش آمدگی حدود 1.50سانتی متر است، امکان پیچ و رولپلاک سنگ نما وجود نداشت و یا حداقل در زیر پیشانی تا ارتفاع یک طبقه اجرای کار وجود نداشت مگر با کارگاه های ترکیبی و پیچیده که مستلزم وقت و زمان زیادی میباشد.

 در این مواقع بهترین راهکار استفاده از داربست است تا راپل کاران به کمک داربست به تمام قسمتهای نما دسترسی داشته باشند و با تسلط و کیفیت بالا اقدام به مقاوم سازی سنگ نما کنند.

 

آیا پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب خطری هم برای پرسنل دارد؟


برای شما ممکن است این سوال مطرح شود که آیا پیچ و رولپلاک نما با طناب برای پرسنل در حال کار خطر سقوط هم دارد؟ در جواب باید بگوئیم که در صورت رعایت مسائل ایمنی کار و استاندارد های لازم و استفاده از ابزارهای کافی و استفاده کردن از 2طناب اصلی و حمایت به هیچ عنوان خطری ندارد بلکه از کار بر روی داربست نیز ایمن تر است.

در تمام مشاغل در صورت رعایت نکردن مسائل ایمنی خطر دارد. همچنین شرکت ایران لوتوس پرسنل را بیمه کرده و هرگونه حادثه احتمای به عهده بیمه گر می باشد.
 تمامی راپل کارانی که در ارتفاع کار می کنند شرکت ملزم میباشد تا آنان را بیمه مسئولیت کند و کارفرما نگرانی از این بابت نداشته باشد.
هرچند که در این روش (راپل) با رعایت مسائل ایمنی درصد رخ دادن حادثه بسیار پائین می باشد.
بیمه کار در ارتفاع

 

خطر افتادن سنگ درپوش را باید جدی گرفت


بیشتر افرادی که در ساختمانهایشان ساکن هستند شاید این موضوع برایشان کم اهمیت باشد و یا اصلا متوجه خطر این موضوع نباشند. سنگهایی که به عنوان درپوش بر روی دیوارهای دورتادور پشت بام قرار می گیرد ، اغلب بعد از مدتی که در سرما و گرما و بارندگی قرار می گیرد از ملات زیر جدا می شود و در واقع بر روی دیوار فقط سوار است. 

این سنگها در هنگام طوفان و یا تکیه دادن به آنها احتمال افتادن دارد و بدون اینکه متوجه این موضوع باشید ممکن است یکی از این سنگها حادثه جانی و یا مالی را به بار آورد.
بنابر این هنگامی که راپل کاران برای انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان می آیند بهتر است با یک هزینه خیلی جزئی این کار را هم انجام دهید.


نحوه اجرای پیچ و رولپلاک انواع سنگها

پیچ و رولپلاک سرامیک نما


در بسیاری از ساختمانها از سرامیک به عنوان پوشش نماهای برخی از سطوح استفاده میکنند. سرامیک به علت ارزان تر بودن نسبت به سنگ و سبک بودن مورد استقبال برخی از سازنده ها میباشد.سرامیک در نماهای ساختمانی نیز استفاده میشود اما بیشترین مورد استفاده در پاسیو ها و پارکینگ ها می باشد.

 مشکلی که باعث می شود پیچ و رولپلاک سرامیک نما را انجام دهیم را برای شما می گوئیم. مواد اولیه سرامیک از خاک رس می باشد و ملاتی که برای نصب آن استفاده میشود معمولا از سیمان است.
در فصل های گرم و یا سرد،ضریب انبساط و یا انقباض سرامیک و سیمان با هم متفاوت است و در هنگامی که سرامیک در هوای گرم کمی افزایش حجم میگیرد،ملات سیمان هم افزایش حجم می گیرد اما این افزایش حجم به یک اندازه نیست و این باعث می شود که سرامیک از ملات پشت جدا شود و دچار سقوط شود.

 

نحوه پیچ و رولپلاک سرامیک نما


تا اینجای مقاله علت افتادن سرامیک را بیان کردیم.در ادامه مقاله در مورد نحوه مقاوم سازی و یا پیچ رولپلاک سرامیک نما را بیان می کنیم. سرامیک با توجه به اینکه ضخامت کمی دارد ،دریل کاری آن ممکن است باعث شکستن آن شود. اما نگران نباشید راه بسیار ساده ای وجود دارد که میتوان سرامیک را پیچ و رولپلاک کرد.


پیچ و رولپلاک سرامیک نما

پیچ و رولپلاک سرامیک نما


 روش کار بدین صورت است که پیچ ها را به همراه واشر در قسمت بند های آن قرارمیدهیم و پس از بستن پیچ ،واشر لبه های سرامیک را محکم میکند و این کار در فصل مشترک سرامیک ها انجام می شود و بدین صورت تمام سرامیک ها مقاوم می شوند.
پیچ و رولپلاک سرامیک بعد از اینکه سرامیک ها جدا شدند تنها راه مقاوم سازی آنها است. در غیر این صورت تمام سرامیک ها را باید از نما جدا کرد و اقدام به نماسازی دیگری کرد و متحمل هزینه های زیادی شد.



 

پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن


سنگ تراورتن یکی از زیباترین سنگهاست که امروزه در ساختمانها نقش بسزائی ایجاد کرده . تراورتن در رودخانه ها و آب گرم ایجاد می شود و یک سنگ آهکی و رسوبی محسوب می شود. این سنگ بیشتر در امریکای شمالی ترکیه ایتالیا و ایران یافت میشود. تراورتن از کربنات کلسیم ساخته شده نام تراورتن از یک شهر باستانی در ایتالیا گرفته شده به نام tibur که به مرور به نام تراورتن نامیده شده است. 

باتوجه به واکنش خوب این سنگ نسبت به شرایط جوی، معمولا درسنگ کاری نمای ساختمان مورد استفاده می شود. همچنین برای فضاهای داخلی نیز استفاده زیادی دارد.اما در این بحث قصد داریم نحوه پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن را مورد بررسی قرار دهیم که به طور خلاصه به آن می پردازیم.

(گفته های ما در این مقاله بر حسب تجربه کاری و استفاده از ابزارهای مختلف در طی چندین سال میباشد) پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن نما معمولا با دریل های 1100 وات و دارای دیمر و چکشی انجام می شود. این سنگ در مقابل عمل دریل کاری واکنش بسیار خوبی دارد و دچار ترک و یا شکستگی نمی شود مگر در خود سنگ رگه و یا ترک از قبل وجود داشته باشد.

 در صورتی که قواره های سنگ ابعاد بزرگ باشد، به ازای هر 50سانتی متر مناسب است 1 پیچ و رولپلاک بخورد. با انجام سوراخ کاری بر روی این سنگ سطح سنگ دچار کندگی نمی شود و ظاهر آن خراب نمی شود.
به راحتی خزینه میشود و با توجه به رنگهای سنگ تراورتن (کرم-نسکافه ای-سفید-طلایی) بتونه ای که بر روی پیچ ها اجرا می شود کاملا همرنگ سنگ میشود و زیبایی نما حفظ می شود.

پیچ و رولپلاک نمای تراورتن
پیچ و رولپلاک سنگ تراورتن

 

پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت


سنگ گرانیت به عنوان یکی از سنگ های آتشفشانی و جزو گروه سنگهای آذرین محسوب میشود. مقاومت این سنگ در برابر عوامل جوی و سایش بسیار بالا است همچنین به علت تراکم بالا دارای جرم زیادی است.
این سنگ جذب آب بسیار پائینی دارد و همین امر موجب میشود تا با ملات درگیری خوبی ایجاد نکند و ملات به خوبی به سنگ نچسبد.

 یکی از مهم ترین علت های ریزش سنگ گرانیت عدم چسبندگی مناسب به ملات است. این سنگ برای کفسازی به علت مقاومت در برابر سایش بسیار مناسب است. اما همین محکم بودن باعث شده تعدادی از افراد علاقه داشته باشند تا از این نوع سنگ در نمای ساختمان نیز استفاده کنند.

در مواقعی که از این سنگ در کف اجرا شده است مدت زیادی طول میشد تا نیاز به کفسابی پیدا کند چرا که مقاومت آن در برابر سایش بسیار بالا است.اما اگر رنگ سنگ کف برگشته است و چرک شده و یا ناصاف است میتوانید از خدمات کفسابی شرکت ما نیز بهره بگیرید.

 در صورت استفاده از سنگ گرانیت در نمای ساختمان باید اسکوپ شود.اسکوپ ها انواع مختلفی دارد که معمول ترین آن به صورت اسکوپ سیمی یا پروانه ای است میباشد. اما اگر اسکوپ نشود باید منتظر جداشدن سنگ و حتی سقوط آن از روی نما را شاهد باشیم. در چنین شرایطی تنها راهکار محکم کردن نما و یا تثبیت سنگ، پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت است.

 

نحوه پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت


سنگ گرانیت به علت مقاومت بالا و استحکام خوب ، در هنگام دریل کاری واکنش بسیار مناسبی دارد و بدون اینکه سطح سنگ کنده شود و یا دچار ترک شود به راحتی پیچ و رولپلاک می شود. باید دقت کرد که به علت وزن نسبتا زیاد این نوع سنگ باید فاصله پیچ ها از هم کمتر باشد و یا به عبارت دیگر تعداد پیچ بیشتری نسبت به سنگ تراورتن بخورد تا تحمل بار بیشتری داشته باشند. 

هر چند لازم به توضیح است که پیچ و رولپلاک سنگ نما به منظور اسکوپ و جلوگیری از جداشدن سنگ است نه تحمل بار. ولی در شرایط خاصی که ساختمان نشست میکند و یا زلزله می آید ممکن است پیچ ها وظیفه تحمل بار را هم پیدا کنند.
تنها نکته پیچ و رولپلاک سنگ گرانیت اینجاست که بهتر است این سنگ خزینه نشود و پیچ روی سنگ و هم سطح سنگ بسته شود و در آخر برای دیده نشدن روی پیچ ها را با رنگ روغن پوشش داد.

 

پیچ و رولپلاک سنگ چینی


سنگ چینی از خانواده سنگهای دگرگون اهکی است.این سنگ دارای بلورهای درشت است که با چشم قابل رویت است و اگر به آن ضربه بزنیم صدای چینی میدهد و احتمالا به همین علت مردم به آن سنگ چینی


پیچ و رولپلاک سنگ چینی

 میگویند. تنوع رنگ در این سنگ پائین است و معمولا به رنگ سفید است و در برخی موارد رگه هایی از خاکستری و یا نارنجی در آنها دیده میشود.

این سنگ مناسب برای سرویس های بهداشتی و محیط هایی که آب از روی آن میگذرد مناسب است. در نمای ساختمانها نیز این سنگ استفاده میشود و بیشتر در سالهای کذشته از این سنگ به عنوان یک پوشش برای نما مورد استفاده قرار میگرفته است.

 

نحوه پیچ رولپلاک کردن سنگ چینی


سنگ چینی در مقابل پیچ و رولپلاک کردن به دو دسته تقسیم میشوند. دسته اول سنگهایی که بلورهای آنها بسیار درشت است که این نوع سنگ مقاومت پائینی در مقابل دریل کاری دارد و در بیشتر موارد دچار ترک میشوند و بهتر است در این موارد از مته های باریک و پیچ های کوتاه استفاده شود.

 همچنین در هنگام پیچ  رولپلاک نما  باید از شک دادن و تنش وارد کردن به سنگ به طور جد خوداری کرد و از دریل های دیمر دار با دور بالا و چکشی پائین استفاده کرد. دسته دوم سنگهای چینی با بافت متراکم و بلورهای ریز است که این نوع سنگ واکنش بسیار بهتری دارد و معمولا دچار مشکل نمیشود و به راحتی پیچ و رولپلاک میشود.


پیچ و رولپلاک سنگ مرمر
پیچ و رولپلاک سنگ چینی توسط شرکت ایران لوتوس

 

پیچ و رولپلاک سنگ مرمریت


سنگ مرمریت از مواد اولیه کربنات کلسیم که از کلسیت و دولومیت و کریستالها تشکیل شده است . این سنگ در رنگهای بسیار متنوع و زیبایی در طبیعت وجود دارد و از دست سنگهای دگرگون به وجود آمده است. این سنگ از سالها قبل در روم باستان در ساخت بناها استفاده شده است. مقاومت فشاری این سنگ از گرانیت کمتر است و از تراورتن بیشتر است.

 

نحوه پیچ و رولپلاک کردن سنگ مرمریت


برای مقاوم سازی این نوع سنگ در نماهای ساختمان از دریل های دیمر دار باید استفاده کرد و از مته های 4الماسه برای سوراخ کاری این سنگ باید استفاده کرد.باتوجه به سطح سیقلی و براق این سنگ که شبیه شیشه صاف می باشد در هنگام سوراخ کاری عکس العمل مناسبی نشان نمی دهد و اغلب دچار کندگی 1تا 2سانتی بر روی سطح این سنگ میشود که با استفاده از ابزار مناسب میتوان کمی این مشکل را رفع کرد.
البته بتونه مناسب با همرنگی سنگ میتواند این کندگی را پر کند تا ظاهر نما کاملا حفظ شود.

 همچنین باید این نکته را بگوییم که با توجه به صاف بودن پشت این سنگ و جذب آب بالای آن معمولا در نمای ساختمانها مورد استفاده قرار نمیگیرد و بیشتر در فضاهای داخلی مثل راه پله ها و دیواره های پارکینگ و کف پله ها مورد استفاده قرار میگیرد.پیچ و رولپلاک سنگ مرمریت می تواند از سقوط و یا جدا شدن آن جلوگیری کند.

 

چگونه برای پیچ و رولپلاک سنگ نما با شرکت هماهنگ کنیم؟


شما میتوانید در تلفن های تماس درج شده در همین صفحه و یا در بخش ارتباط با ما تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت در خصوص کارتان توضیح مختصری دهید همچنین بهتر است تصویری از نمای ساختمان آماده داشته باشید جهت ارسال به ما تا با دیدن تصویر دقیق تر بتوان صحبت کرد.

همچنین میتوانید با وارد کردن مشخصات خود و تلفن تماس در بخش درخواست و پیگیری اجرا و ارسال اطلاعات در همین صفحه،با زمان کوتاهی منتظر تماس کارشناسان ما باشید. پس از بررسی اولیه و سوالاتی که کارشناسان فنی از شما می پرسند، از کار شما بازدید میشود و قرارداد منعقد میشود.

 همچنین تاریخ شروع به کاربه شما اعلام میشود.و در اخر پرسنل همراه با ابزار به محل پروژه جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما اعزام میشوند و قبل از شروع به کار در صورتی که نما مجاور خیابان و یا کوچه باشد اقدام به نوار کشی خطر میکنند و شروع به کار میکنند.


توصیه های قبل از شروع پیچ رولپلاک نما
درصورتی که سنگی از نمای ساختمان جدا شده است و سقوط کرده یک علامت است تا بلافاصله جهت جلوگیری از ریزش قسمتهای دیگری از نما اقدام کنید. در بسیاری از ساختمانها که در کنار کوچه و یا خیابان هستند و خطر افتادن سنگ بر روی عابرین وجود دارد.

 تا زمان رسیدن پرسنل مقاوم سازی سنگ نما بلافاصله نوار خطری به فاصله 5متری از نمای ساختمان بکشید تا مانع از عبور افراد و تهدید افتادن سنگ بر روی آنها شود. در مرحله بعد اتومبیل های که در نزدیکی ساختمان پارک هستند را دور کنید.
چرا که بعد از سقوط سنگ تکه های شکسته شده تا 15متر پرتاب می شوند و تکه کوچکی از این سنگ ها می تواند به شیشه و یا بدنه ماشین آسیب برساند.

 راپل کاران پس از آماده شدن و فرود آمدن بر روی نما، اولین قسمتی از نما که دچار ریزش شده است را ترمیم و رفع خطر می کنند و در ادامه با خیال آسوده تری اقدام به پیچ رولپلاک نما می کنند.

 

کارهایی که در هنگام پیچ و رولپلاک نما می توان انجام داد


در هنگامی که راپل کاران مشغول اجرای پیچ و رولپلاک هستند میتوان در حین کار برخی از کارهای متفرقه مربوط به ساختمان را انجام داد. به عنوان مثال تعویض چراغهای نما و یا پروژکتورهای نمای ساختمان که سوخته اند.
شستشوی نما همچنین نصب برخی از تابلوها و یا علامتها و یا پلاک ساختمان را راپل کاران میتوانند نصب کنند ویا پوشاندن ترکهای نمای جانبی توسط سیمان و یا رنگ آمیزی چوب ترمو نما  و یا ضد آب کردن سنگ و آجر نما با نانو غیره...


 

مهارت راپل کار در هنگام پیچ و رولپلاک



راپل کارانی که اقدام به پیچ و رولپلاک نما می کنند باید دارای تجربه و مهارت بالایی باشند. در واقع پیچ و رولپلاک سنگ نما یکی از فنی ترین کارهایی است که در شغل راپل وجود دارد.استفاده صحیح ازابزار و نحوه سوراخ کاری بر روی انواع سنگ ها نیاز به تجربه چند ساله دارد. 

در نماهایی که طرح رومی دارند و دارای ابزار ها و ستونهای زیادی است و سنگهای باریک در آنها زیاد استفاده شده است، برای مقاوم سازی آنها باید از تکنیکهای خاصی برای سوراخ کاری سنگ استفاده شود تا سنگ دچار تنش نشود.

 همچنین در صورتی که در هنگام کار اگر سنگی روبه روی راپل کار جدا شود باید توانایی مهار آن را داشته باشد. راپل کاران باید بتوانند از دستها و پاهایشان در هنگام کار به درستی به کار گیرند. البته در نماهایی که به صورت ساده کار شده اند مسائل به این پیچیدگی نیست و خیلی ساده تر انجام می شود.

راپل کارانی که با تجربه هستند و قصد همکاری با شرکت ایران لوتوس را دارند می توانند در بخش استخدام راپل کار فرم مربوطه را تکمیل کنند تا شرکت با شما تماس بگیرد.



سوراخ کاری نما

مهارت راپل کار در مهار سنگ

 


مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان
مقاوم سازی سنگ نمای دانشگاه پیام نورشهر کاشان

 



پیچ و رولپلاک نما یکی از خدمات کار در ارتفاع شرکت ایران لوتوس می باشد و شما میتوانید از دیگر خدمات ما در سایت بازدید به عمل آورید.







اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

ارادت رضا :

سلام بسیار مفید بود مطالبتون اگر قیمت هم گفته می‌شد در تهران با داربست و راپل ممنون می‌شدم

ادمین:

سلام.متاسفانه به علت نوسانات بازار قیمت به روز می باشد و جهت استعلام باید با ما تماس بگیرید.

احمد :

واقعا آموزنده بود ممنون بابت مطالب دقیق و کاملی ک ب اشتراک گذاشتید...برای من ک از پیچ رو پلاک نمای ساختمان چیزی نشنیده بودم عالی بود..بازم تشکر از شما دوست عزیز

ادمین:

ممنون از توجه ای که داشتید

اسفندیاری :

سلام مطالب کاملی بود.ایا اجرای این خدمات را در شهرستان ورامین رادارید

ادمین:

سلام بله در تمت شهر های ایران خدمات داریم

محمدبراری :

عالی ممنون از اطلاعات خوب شما

ادمین:

ممنون از شما که وقت گذاشتید

شیرین :

سلام واقعا ممنونم از مطالب خیلی خوبتون

ادمین:

سلام ممنون از شما که وقت گذاشتید و مقاله را مطالعه فرمودید

شریفیان از اصفهان :

سلام اقای شمس از راهنمایی هاتون ممنون من تونستم فقط با راهنمایی هاتون در زمینه کار در ارتفاع و پیچ سنگ درشهر اصفهان بدون هیچ تجربه قبلی به کار در ارتفاع بپردازم

ادمین:

خوشحال هستیم که مطالب ما برای شما مفید بوده.ارزوی موفقیت برای شما دارم جناب شریفیان

نجیب :

بسیار توضیحات جامع و کاملی داشتید . ممنون از شما که حتی با تصویر مراحل رو گذاشتید . چون رو تصمیم گیری خیلی تاثیر گذاره . سپاس

ادمین:

ممنون از شما که حوصله کردید و مقاله ما را مطالعه کردید

رحیمی :

سلام اگر بعد از پیچ و رولپلاک کردن سنگها ،نما را هم بشورید بتونه ها از بین می رود؟

ادمین:

سلام .در صورتی که قصد شستشوی‌نما با واتر جت را هم داشته باشید باید قبل از اجرای بتونه این کار انجام شود سپس بر روی پیچ ها بتونه شود.

خسروی :

ممنون از شما مقاله کاملی بود.سوال بنده این است بعد از پیچ و رولپلاک نما احتمال افتادن سنگ بعد از کار است یا نه؟

ادمین:

سلام .ممنون از اینکه حوصله کردید و مقاله را خواندید.در پاسخ باید بگم هرچقدر کیفیت اجرا بالاتر باشد و فاصله پیچ ها رعایت شود و پیچ ها به درستی در ملات پشت سنگ قرار گیرد ،تا عمر ساختمان امکان اقتادن سنگ بعد از پیچ و رولپلاک وجود ندارد.

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم