درخواست و پیگیری اجرا
نقاشی-ساختمان


نقاشی داخلی ساختمان یا رنگ آمیزی ساختمان




مقدمه : نقاشی داخلی ساختمان به منظور حفظ و نگهداری لایه زیرین مانند  گچ و یا تاسیسات صنعتی استفاده میشود.با توجه به خصوصیات مورد نیاز برای سطح مورد نظر ، رنگ مناسب به آن انتخاب میشود.به عنوان مثال رنگهایی با مقاومت حرارتی بالا ،رنگهایی مقاوم در برابر سولفاتها و اسیدها ف رنگهایی  مقاوم در برابر خوردگی و یا رنگهایی که به منظور چسبندگی بالا بر روی سطوح فلزی و بتنی ...استفاده میشود.خانواده رنگها امروزه بسیار بزرگ است و ما سعی میکنیم در مقالات دیگر پرکاربردترین آنها را نام ببریم.انچه که در این مقاله میخواهیم بیان کنیم در مورد رنگهای داخلی و یا نقاشی داخلی ساختمان است.


شرکت ایران لوتوس مجری  نقاشی ساختمان میباشد که با حرفه ای ترین استادکاران در خدمت شما می باشد.


علت نقاشی ساختمان


همانطور که گفتیم رنگ به عنوان یک پوشش به عنوان نگهداری و محافظت از لایه زیرین استفاده می شود اما در نقاشی داخلی ساختمان یک مورد مهم نیز اضافه می شود و آن بخشیدن ظاهر زیبا و تمیز به فضای داخلی است که در آن زندگی میکنیم و یا کار میکنیم.


تاثیر رنگها در روحیه  افراد در علم روانشناسی ثابت شده  و بسیار تاثیر گذار است.به عنوان مثال در اتاق های عمل جراهی در بیمارستانها اغلب از رنگ سبز استفاده می شود .رنگ سبز نشانگر حیات و زندگی است و این رنگ  به بیمارانی که قصد جراحی دارند روحیه بازگشت به زندگی را می دهد.

نقاشی ساختمان


رنگ مناسب انواع فضاها


به منظور انتخاب رنگیم اجرا کنیم. مورد نظر باید در نظر گرفت که برای چه نوع فضایی قصد داریم اجرا کنیم.برای سالن های پذیرایی که متراژ بزرگی دارند و مشکل نور طبیعی ندارند بهتر است از رنگهای با درخشش کمتر و یا کمی تیره استفاده شود تا بزرگی سالن به فضایی راحت و گرم تبدیل شود.برای فضاهایی که نور طبیعی کمی دارند بهتر است از رنگهای سفید و براق استفاده شود تا به روشنایی فضا کمک بیشتری کند و فضا را بزرگتر نشان دهد.همچنین اگر قصد دارید قسمتی از فضای داخلی ساختمان را مرکز توجه قرار دهید ، مثل یک تابلو فرشی که بر روی دیوار نسب است ،با توجه به رنگ تابلو ، باید با رنگ  تضاد را ایجاد کنیم تا تابلو به خوبی دیده شود.


انواع رنگهای نقاشی ساختمان


رنگ های ساختمانی به  دو دسته کلی تقسیم بندی میشوند.1-رنگ های قابل شستشو 2- رنگهای غیر قابل شستشو .


  • رنگ های قابل شستشو : این رنگها شاملرنگ اکرولیک و رنگ روغنی هستند که قابل شستشو می باشند و در مقابل ترک خوردگی مقامت بالایی دارند و در صورت لکه شدن میتوان آن را به راحتی تمیز کرد.


  • رنگ های غیر قابل شستشو :  این رنگها در صورتی که لکه ای بر آن بشیند به راحتی تمیز نمیشود و همچنین مقامت پائینی در مقابل ترک خوردن و پوسته شدن دارند.معمولا به خاطر قیمت پائینتر از این نوع رنگ در داخل ساختمان استفاده میشود.همچنین در صورت استفاده از این رنگ در فضای داخلی ، بهتر است برای سقف ها استفاده شود.


مراحل رنگ آمیزی ساختمان


  • تخریب قسمتهای آسیب دیده :  در مواقعی که سطح زیر کار دچار تبله یا پوسته پوسته شدن باشد بهتر است آن قسمت را با کارتک یا چکش و ابزارهای از این قبیل کند و زیرسازی مجدد با همان مصالح انجام شود باید در نظر گرفت که کنده کاری به شعایی از سطح انجام شود که به قسمتهای سفت و محکم برسیم.این کار مانع از تبله شدن رنگ و کنده شدن آن بعد از رنگ آمیزی می شود.

  • بتونه گیری سطح زیر کار :  به منظور دست یافتن به سطح کاملا صاف و بدون گودی و چاله باید بتونه کاری انجام داد.برای بتونه کاری رنگ پلاستیک معمولا از پدر مل استفاده میشود.بدین ترتیب که ابتدا کمی رنگ را در آب رقیق میکنند و سپس به صورت کم کم به پودر مل اضافه میکنیم و با دست ورز میدهیم تا به صورت یک خمیر نه خیلی سفت و نه خیلی شل در بیاید.هر چه مقدار آب استفاده شده کمتر باشد بتونه در مقابل ترک محکمتر میشود .

  • پرکردن ترکها : در صورتی که دیوار و یا سقف دچار ترک شده اند این ترکها به دو صورت قابل ترمیم است.ابتدا ترک را توسط کارتک یا لیسه کمی باز میکنیم و سپس بتونه ای که درست کردیم را داخل ترک پر میکنیم تا جایی که سطح ترک فرورفتگی نداشته باشد.در صورتی که بعد از خشک شده بتونه دوباره فرورفتگی در ترک ایجاد شد ، دوباره بتونه میکشیم تا جایی که کاملا صاف شود.روش دیگر که بسیار بهتر است پرکردن ترکها با چسب سیلیکون است.این چسب ها به خاطر خاصیت کشسانی که دارند مانع از ایجاد ترک دوباره بعد از رنگ آمیزی ساختمان میشود.

  • روش ساخت بتونه روغنی :  در صورتی که از رنگ روغنی میخواهید استفاده کنید با این روش بتونه بسازید.ابتدا با توجه به میزان بتونه کاری مقداری پودر مل آماده میکنیم.سپس کمی رنگ روغنی براق به آن اضافه میکنیم و حدود یک چهارم رنگ روغنی ، آب اضافه می کنیم.(از آب به منظور جلوگیری از کش آمدن بیش از حد بتونه استفاده می شود)حالا شروع به ورز دادن آن میکنیم تا به صورت خمیری در بیاید سپس روغن بتونه به آن اضافه میکنیم.هم اکنون بتونه رنگ روغنی آماده است.در صورت سفت بودن و سخت کار کردن بتونه می توانیم کمی تینر به آن اضافه کمین تا روانتر شود.


  • اجرای روغن زیر کار :  به منظور جلوگیری از پوسته شدن رنگ و سفت کردن سطح زیرکار و بتونه از روغن استفاده می شود.در صورت عدم استفاده از روغن بر روی گچ قطعا رنگ آمیزی به مشکل بر میخورید.


  • اجرای رنگ آمیزی :  پس از زیر سازی و بتونه کاری که  باید در آن بسیار وسواس به خرج داد میتوانیم نقاشی ساختمان را شروع کنیم. رنگ آمیزی ساختمان با روش های مختلفی انجام میشود.که به آنها اشاره میکنیم.


1- رنگ آمیزی ساختمان با ایرلس : نقاشی با ایر لس بسیار سرعت بالایی دارد و مناسب یرای فضاهای بزرگ است.اما ایراداتی دارد که کمتر نقاش ساختمان به سراغ آن میروند. مانند مصرف بالای رنگ و پاشیدن رنگ بر روی قسمتهای دیگری که نمیخواهیم رنگی شوند مثل شیشه ها و یا کف.چون ایرلس رنگ را در سیلندی به صورت فشرده در می آورد و با فشار به صورت گرد خارج میکند.


2- رنگ آمیزی با پمپ باد : این روش معمولتر از ایرلس است و برای فضاهای زیاد استفاده می شود مصرف رنگ بسیار پائینی دارد و در هنگام رنگ امیزی مانند ایرلس رنگ به جاهای دیگر کمی میپاشد.درصورتی که قصد اجرای نقاشی با این ابزارها را دارید باید تمام قسمتهایی که قصد ندارید بر روی انها رنگ بریزد بپوشانید و یا در اصطلاح کاور کنید.


3- رنگ آمیزی با قلمو : قلمو یکی از قدیمی ترین ابزارهای نقاشی است.حتی امروزه هم از این ابزار بسیار استفاده میشود.قسمتهایی از ساختمان که ریزه کاری دارد و یا ابزار دارند از قلمو استفاده میکنند .زیرا موهای قلمو به خوبی در درزها و فرورفتگیها وارد میشود و رنگ میکند.


3- قلتک : قلتکها یکی از پرمصرفترین ابزارها در نقاشی ساختمان هستند.سرعت کار تقریبا بالا و پوشش دهی بسیار خوب و کمترین هدر رفت رنگ از ویژگی های آن است که باعث استقبال نقاشان ساختمانی شده است.در صورتی که قصد رنگ امیزی نمای ساختمان را دارید در مقاله نقاشی نمای ساختمان میتوانید اطلاعات لازم را دریافت کنید.


قیمت نقاشی  داخلی ساختمان


قیمت نقاشی ساختمان به چندین عامل بستگی دارد که برخی از آنها را ذکر میکنیم.

-بر اساس نوع رنگ انتخابی : قیمت رنگ آمیزی ساختمان با توجه به نوع رنگ و یا کیفیت رنگ انتخابی بسیار متغیر است.مثلا قیمت رنگ روغنی با قیمت رنگ پلاستیک و یا قیمت رنگ اکرولیک با هم متفاوت است و این تفاوت به علت خرید رنگ و میزان سختی کار با این رنگ ها می باشد.


-بر اساس دست اول و یا دست دوم بودن رنگ کاری : با توجه به اینکه سطح زیر کار قبلا رنگ داشته یا نه میتواند در قیمت تاثیر گذار باشد و حتی اگر سطح زیر کار رنگ روشن بوده و الان میخواهیم تیره شود و یا بر عکس، میتواند در قیمت اجرای نقاشی تاثیر گذار باشد.


-براساس سطح زیر کار : میزان صاف بودن و تمیزی سطح زیرکار و مقدار کاری که برای آماده سازی رنگ آمیزی می برد در قیمت مهم است.


-نقاش ساختمان : نقاش ساختمان با توجه به مهارت و تجربه و رزومه خوب میتواند قیمت بالاتری کار را انجام دهد.


شرکت ساختمانی ایران لوتوس ارائه دهنده خدمات کار در ارتفاع با روش راپل نیز می باشد و شما میتوانید از دیگر خدمات ما در سایت بازدید به عمل آورید.




     


    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


    نظر شما

    نظرهای شما و پاسخ های ادمین

    ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

    mobile     ارتباط مستقیم