درخواست و پیگیری اجرا
نانو ضد اب کننده


مقدمه نانو تکنولوژی
نانو به عنوان یک محصول نوین با ویژگی های منحصر به فرد امروزه با سرعت فراوانی در دنیا در حال گسترش است.استفاده از این محصول هزینه ها را در نگهداری پائین می آورد.مهمترین ویزگی های این محصول محافظت از سطح در مقابل اشعه uv و جلوگیری از آسیب های شیمیایی و خوردگی،جلوگیری از رشد قارچ و کپک و اجازه تنفس به سطح میباشد.در کنار این خصوصیات مهمترین ویژگی نانو ضد آب کردن سطوح و یا دافع آب میباشد.در ادامه با ما همراه باشید.

Nanotechnology implementation on the building


نانو ضد آب کننده سنگ و آجر 



نانو ضد آب چیست؟و کاربرد تکنولوژی نانو در ساختمان


نانو تکنولوژی تحقیق در مورد ذرات در مقیاس اتمی برای بدست آوردن کنترل آنها است. هدف اصلی اکثر تحقیقات نانو تکنولوژی ایجاد تغیرات در خواص مواد و شکل دهی ماده جدید است. نانو تکنولوژی در الکترونیک ،مغناطیس ، هوانوردی،علوم زیست ‌شناسی ، و یا در مطالعات انرژی و بسیاری از علوم دیگر کاربرد دارد.

و یا در تعریفی دیگر علم و فناوری نانو ،توانائی بدست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتری یا ملکولی و استفاده از خواص مواد ، ابزارها و فناوری های جدید است.
با توجه به گستردگی فناوری نانو تعریف های متفاوتی از آن میشود که در این مقاله قصد نداریم که وارد مبحث بسیار گسترده این موضوع شویم و فقط به صورت کلی برای آشنایی با این فناوری تعریفی ارائه کردیم.
 اما به طور کلی با دستکاری اتم های یک جسم به خواص جدیدی از آن ماده به دست می آید.نانو در صنعت ساختمان نیز روز به روز در حال پیشرفت می باشد.


یکی از محصولاتی که از این فناوری بدست آمده است خاصیت آبگریزی مواد است.این آبگریزی میتواند شامل هرچیزی باشد مثل لباس و کفش و یا حتی شیشه.اما با توجه به ساختارهای مولکولی هر جسم نانو آن نیز متفاوت است.به عنوان مثال نانوئی که برای ضد آب کردن شیشه استفاده میشود با توجه به ساختار مولکولی که دارد با نانوئی که برای ضدآب کردن پارچه استفاده میشود متفاوت است.

در اینجا فیلمی قرار داده شده است تا شما ببینید با الگو گرفتن از برگ نیلوفر آبی چطور یک کفش و یا شیشه ضد آب می شود.


ضد آب کردن سطح با تکنولوژی نانو



ضد آب کردن سنگ نمای ساختمان توسط نانو


این محصول که با فناوری نانو ایجاد شده برای محافظت و افزایش مقاومت از سطح خارجی ساختمان در مقابل عوامل جوی، جلوگیری از نفوذ مایعات به سطح با کاهش شدید نفوذ پذیری سطح نما ایجاد شده است همچنین با پاک شدن آسان سطح اجازه تنفس به آن را می دهد و قابل اعمال بر روی سطوح مرطوب نیزاست.

کشورهای مختلفی در حال تولید نانو ضد آب میباشند. اما عده ای هم با سوء استفاده از اعتماد مردم اقدام به تولید محصولی بی کیفیت کرده اند و نام تکنولوژی نانو را بر روی آن قرار داده اند.محصولی که شرکت ایران لوتوس برای ضد آب کردن نما و یا ضد آب کردن سطوح استفاده میکند تولید شده کشور آلمان می باشد و طی کار کردن در پروژه های مختلف آزمایشش را پس داده و به کیفیت آن اطمینان داریم.
 سطوحی که می تواند از این نانو برای ضد آب کردن استفاده شود شامل: سطوح آجری،سطوح سیمانی،سطوح سنگی گچی و تمامی سطوحی که جاذب آب باشند کاربرد دارد.

 

برخی از خواص ضد آب کردن نما توسط نانو نما را برای شما اعلام میکنیم.

1-جلوگیری از خالی کردن سنگ یا به عبارت دیگر ریختن قسمتهایی ازسطح سنگ که به صورت چاله و حفره هایی در سنگ ایجاد میشود.
2-محافظت از سنگ در مقابل اشعه یووی(uv) که موجب فرسوده شدن و کهنه شدن زودهنگام نما میشود.
3-جلوگیری از ایجاد کپک و شوره در نما
4-طولانی تر ماندن تمیزی سطح 
5-تسحیل در نظافت و شستشوی نما

نانو آجر 


آجر دارای جذب آب بسیار بالایی است و همین امر منجر میشود تا املاح موجود در آجر و یا مصالح پشت آجر مرطوب شوند و در حین خشک شدن برخی از املاح را مثل نمک را بر روی سطح آجر بیاورد و پدیده شوره به وجود آورد.
همچنین در فصل هایی که بارندگی میشود و اجر خیس میشود ، در صورتی که درجه هوا به زیر صفر برسد ممکن است آب نفوذ کرده در داخل آجر یخ بزند و منجر به ترکیدگی آجر شود.

به منظور جلوگیری از این اتفاق بهتر است از نانو آجر استفاده شود تا سطح آجر را کاملا آب گریز کند.در ویدیو زیر آجر کف را که در روف گاردن استفاده شده است را میبینید که چگومه توسط نانو آجر آبگریز کرده و شوره ها را به طور کامل از بین برده است.

اجرای نانو برای از بین بردن شوره آجر

نانو شیشه


 برای آبگریز کردن شیشه و یا برای مدت زمان زیادی شیشه تمیز بماند نانو ویژه ای موجود است که بسیار کاربرد دارد.این نانو برای شیشه های خودرو ها و یا شیشه های ساختمان ها بیشترین استفاده را دارد.
روش کار بدین صورت است که ابتدا شیشه را توسط مواد شوینده کاملا تمیز میکنیم تا عاری از چربی و دوده باشد سپس محلول نانو شیشه را بر روی آن اسپری میکنیم و با یک دستمال حوله ای به صورت دورانی کاملا آن را بر روی سطح شیشه پخش میکنیم و بعد از آن شیشه ضد آب و گردو قبار و دوده میشود.

و در صورت نشستن کمی گردو غبار با یک باد هم از بین می رود.در این قسمت ویدیویی از اجرای نانو روی نمای ساختمان توسط شرکت ایران لوتوس را مشاهده می کنید.



ضد آب کردن سنگ تراورتن نمای ساختمان توسط نانو

نحوه اجرای نانو روی سطوح

اجرای نانو به چندین روش صورت میگیرد که نتیجه همه آنها یک عملکرد را دارد و فقط در سرعت اجرای نانو و میزان مصرف تاثیر دارد.مجری نانو باید هنگام استفاده حتما از ماسک استفاده کند.همچنین قبل از اجرای نانو روی سطح سنگ یا شیشه و یا آجر باید سطح نظافت شود یا اگر بر روی نمای ساختمان قصد اجرا دارید باید سطح نمای ساختمان را کاملا با دستگاه واتر جت صنعتی نماشویی کنیم تا نما عاری از گرد و دوده و چربی شود .


مدتی صبر کنید تا سطح نما کمی خشک شود اما نیازی نیست که کاملا خشک باشد و کمی رطوبت داشته باشد نیز ایرادی ندارد.سپس محلول بیرنگ نانو را توسط یکی از ابزارهای قلمو یا اسپری یا قلتک بر روی سطح اجرا نماید.
در صورت اجرای نانو با قلمو  و قلتک مصرف نانو کمی کمتر است و در صورت اسپری کردن مصرف نانو کمی بیشتر است.این محصول علاوه بر اینکه برای ضد آب کردن سطوح مورد استفاده قرار میگیرد،باید دقت کنید که محلول نانو بر روی سطح به صورت شرره در نیاید و یک نواخت باشد.برای تست ضد آب شدن نما باید حدود 3 ساعت از اجرای آن گذشته باشد.


و بعد از گذشت این زمان میتوانید سطل آبی را روی سطح ریخته تا مشاهده کنید که ذرات آب به صورت قطره های بزرگ و کوچک بر روی سطح ایجاد میشود و نفوذ نمیکند.طوری که با یک باد قطرات آب بر روی آن جابه جا میشود. همچنین این نانو ضد آلودگی نیز است و به مدت طولانی تری نمای ساختمان تمیز میماند و در صورت نشستن گردو خاک سطحی،با یک نظافت ساده بلافاصله تمیز میشود.


ایران لوتوس شرکت مجری نانو روی انواع سطوح میباشد که اجرای نانو بدون داربست و با روش راپل یا طناب انجام میدهد.نانو سنگ و نانو آجر،سیمان و بتن از یک ترکیب استفاده میشود اما برای نانو شیشه و سرامیک  متفاوت است .

نانو سنگ 

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که نانو سنگ برای چه نوع از سنگهایی بهتر نتیجه میدهد؟در جواب باید بگوئیم که این محصول بر روی اکثر سنگها به خوبی نتیجه میدهد خصوصا سنگهایی که جذب آب بیشتری دارد.
سنگ گرانیت کمترین جذب آب را در بین سنگهای ساختمانی دارد و معمولا آب را از خود عبور نمی دهد تا مجبور شوید از نانو سنگ برای آن استفاده کنید و لی در شرایط خاص میتوان برای این سنگ هم اعمال کرد.سنگ های مرمریت و تراورتن که جذب آب بسیار بالایی دارند استفاده از این محصول پیشنهاد می شود همچنین سنگهای مصنوعی که پایه سیمان دارند نیز این محصول به طور کامل میتواند آن را ضد آب کند.


در مواقعی که ساختمان در حال ساخت است و سنگ کاری نمای ساختمان به اتمام رسیده است معمولا دوغاب و گردو خاک حاصل از ساخت و ساز بر روی نما می نشیند و ظاهر نما را زشت میکند و این مصالح که بر روی نما است بعد از بارندگی و رسیدن آب به آن باعث می شود تا املاح و سولفات آنها بر روی نما پخش شود و دچار سفیدک یا شوره شود.
بهتر است بعد از اتمام کار نما اقدام به شستشوی نما کرد و سپس برای جلوگیری از شوره زدن و بالابردن عمر سنگ بر روی آن از نانو آبگریز استفاده کرد.

نکته : برای ضد آب کردن سنگ با نانو باید به این نکته توجه کرد که قبل از اجرا حتما از کیفیت بندکشی ها و پر کردن حفره ها با ملات و یا بتونه مناسب اطمینان داشته باشیم و سپس بر روی آن نانو اجرا شود.

در مواردی که سطح کف ساختمان نیاز به کفسابی دارد و بعداز اجرای کار به سطحی تمیز دست پیداکردید بهتر است بعد از کفسابی از نانو به عنوان یک پوشش محافظ بر روی آن استفاده کنید.

شما میتوانید از فروشگاه ایران لوتوس جهت تهیه نانو دافع آب یا آب گریزاقدام به تهیه نمائید.

مشخصات نانو ضد آب کننده یا آبگریز کننده


-به ازای هر لیتر 5تا 7متر مربع را پوشش میدهد.
-ماندگاری این محصول بین 3تا 5 سال است.
-هیچ تغیر رنگی در سطح ایجاد نمی کند.
-توسط قلتک و قلمو و پمپ باد میتوان اجرا کرد.
-سطح زیر کار باید خشک باشد و عاری از گردو خاک و چربی باشد.
-اجرای کار توسط شرکت بدون داربست است و با روش راپل (دسترسی با طناب) می باشد.
-حداقل فروش 10لیتر می باشد.

اجرای نانو با روش راپل می باشد و نیازی به نصب داربست نمی باشد.شما میتوانید از دیگر خدمات کار در ارتفاع با طناب در سایت ما دیدن نمائید.






اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی


نظر شما

نظرهای شما و پاسخ های ادمین

فرهان :

سلام ساختمان ما یک آپارتمان 5طبقه است کاشی های بغل ساختمان که مال نما هستن ریخته شده اند وبارون به داخل اتاق خواب نفوذ میکنه خواستم ببینم این مواد نانو مشکل منو حل میکنه یانه؟

ادمین:

سلام استفاده از نانو برای سطوحی هست که جاذب آب هستند لذا بهتر است ابتدا کاشی افتاده نصب گردد و سپس روی آن نانو اجرا شود و یا با بند کشی توسط پودر بند کشی نانو بین کاشی ها ترمیم شود.

کشاورز :

لطفا قیمت هرکیلو چند هست شماره ارتباط هم بگذارید

ادمین:

سلام قیمت ها به روز هست و باید استعلام بگیرید.شماره تماس در پائین صفحه یا بخش ارتباط با ما است.

یزدانی :

محصولات شما عالی هستش فقط قیمت فروش رزین ها اگه ابلاغ بکنید عالیتر هم خواهد شد

ادمین:

سلام .در اینده نزدیک محصولات جدیدی از رزین ها و نانو تکنولوژی و اپوکسی ها در لیست محصولات با قیمت قرار داده می شود.ممنون از شما.

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

mobile     ارتباط مستقیم